El dia de l’Solter, un dia més de consumisme que els joves rebutgen
Avui en dia tot és consumisme. Les grans empreses i negocis han vist que cada vegada que declaren «el dia de …» les seves tendeixin s’omplen de potencials clients i aconsegueixen en un sol dia el que no han aconseguit durant tot el mes .
És per això que cada vegada tenim més dies de celebrar . El dia de l’enamorat, el dia de la mare, el dia del pare, el Black Friday .., i tot això sense oblidar festes en què comprar està pràcticament prohibit com el Nadal. Al final tot té una clara finalitat: que els clients « comprin, comprin i comprin».
Tractant de marcar un altre dia en verd en el seu calendari , les empreses s’han tret de la màniga un nou dia, « El dia del solter», perquè tots aquells usuaris que no han pogut captar durant“El dia de l’enamorat” s’animin a comprar també aquest dia.
El dia del solter a la Xina
La mesura va ser posada en pràctica a la Xina a on, per la seva gran població, aquests dies de consumisme pur i dur acaben convertint-se en desenes de milers d’ingressos per als seus negocis.
No obstant això i contra tot pronòstic, els joves xinesos -que són els que en major mesura als que estava dirigida aquesta campanya- han decidit passar olímpicament d’ella. De fet, les dades obtingudes reflecteixen que s’ha comprat pràcticament el mateix que en un dia com un altre qualsevol, pel fet que el 70,4% dels joves del país asiàtic han dit un ‘no’ rotund al dia del solter.
Els joves xinesos, cansats de tants dies de compres
Van ser enquestats gairebé 2.000 joves xinesos i se’ls va preguntar per què havien rebut amb apatia aquest dia del solter i gairebé la meitat dels mateixos va afirmar que havien massa «dies de compres», i encara que de vegades resulta complicat resistir-se a la grandíssima quantitat d’ofertes i rebaixes que es fan en aquests dies, la veritat és que la butxaca no pot habituar-se a gastar més del que té, per molt que en aquests dies s’estalviï.
De fet només el 29,6% dels joves xinesos enquestats va optar per fer més compres del que és habitual amb motiu de festejar aquest dia. Però fins i tot en aquests casos, els usuaris que van comprar més en aquest dia van optar per objectes més luxosos on l’oferta fos realment bona i no tant en objectes més econòmiques, però també més defectuosos o de pitjor qualitat.
Reclamen un consum responsable amb el medi ambient
L’estudi, va deixar una altra curiositat sobre això i va ser l’augment de la conscienciació dels ciutadans pel medi ambient. Es veu a molts joves preguntant per cotxes elèctrics i evitant en la mesura del possible comprar productes amb alt contingut en plàstic i busquen sempre altres alternatives. És per això que cada vegada són més les empreses que han decidit modificar «els ingredients» dels seus productes, per apropar-se més als usuaris que reclamen productes més respectuosos amb el medi ambient.
Alibaba, ven més que mai pel Dia del solter
Malgrat tot, la gent va deixar de consumir en els carrers i botigues físiques per marxar al sector online. El gegant Alibaba va facturar en un sol dia més de 27 milions d’euros, el que suposa a un increment del 27% respecte al que va facturar l’any passat i que segueix sent una autèntica barbaritat tenint en compte que la festivitat no ha tingut tota l’acollida que es podria esperar.
Altres països que també van protagonitzar un gran volum de vendes van ser Estats Units, Corea del Sud, Austràlia i Alemanya, mentre que bastant per sota van quedar Regne Unit, França, Espanya, Itàlia i Nova Zelanda.
Així doncs, es lamente la gent o no, està clar que un nou dia del consumisme ha tornat a ser tot un èxit i és per això que les empreses segueixen apostant per un mètode que, a jutjar per les dades, és obvi que funciona.